Du er her:

Fornyelse af ledsagekort

Fornyelse af ledsagekort med permanent bevilling

Hvis der er en * efter udløbsdatoen på dit ledsagekort (se foto), så har du en permanent bevilling af ledsagekort.

undefined

Det betyder, at du ikke behøver at indsende ny dokumentation for handicap, når du ønsker at forny dit kort. Du skal blot sende en mail til [email protected] og oplyse dit kortnummer eller udfylde dette skema og sende det til os. Der skal ikke medsendes penge eller evt. nyt foto. Det skriver vi efter, når vi har behandlet din sag. Dit nye kort vil have en løbetid på 3 år.

OBS! Hvis du har mistet dit ledsagekort, skal du sende os en mail til [email protected] eller et brev, hvori du oplyser dit navn og fødselsdato og at du har mistet dit ledsagekort. Vi sender herefter et girokort til dig, så du kan betale for dit erstatnings kort. Et nyt kort koster kr. 200,-.

 

Fornyelse af ledsagekort uden permanent bevilling.

Hvis du ikke har en * efter din udløbsdato, har du ikke en permanent bevilling. Du skal derfor søge helt forfra og bruge det samme ansøgningsskema, som du brugte, da du søgte sidste gang. Det betyder, at du skal indsende ny dokumentation for behovet for ledsager.

Årsagen til, at man ikke har fået en permanent bevilling kan være forskellige. Ofte er det fordi, at det er blevet vurderet ud fra de lægelige oplysninger og diagnosen, at man evt. vil kunne opleve en udvikling i ens behov for en ledsager. Det kunne f.eks. være, at man har været igennem genoptræning, afventede en operation der skulle kunne forbedre ens funktionsniveau, eller man er barn og har et psykisk handicap, der i takt med at man bliver ældre, måske vil mindske behovet for en ledsager.